מהו תרגום גוגל

תרגום הוא שירות חשוב עבור בתי עסק רבים בארץ ובעולם כולו וכמו כן עבור אנשים פרטיים. אם בעבר היינו צריכים שירות של מתרגם מקצועי עבור כל סוג של תירגום, היום הכל נעשה הרבה יותר קל עבורנו גם בתחום הזה. מסתבר כי ענקית החיפוש גוגל זוכה להצלחה גם בתחום של שירותי תרגום. היקף הפעילות של תרגום גוגל עולה מדי שנה והוא נפוץ בקרב גולשים צעירים, אנשי מקצוע, בעלי מלאכה ועוד. השירות עולה בקנה אחד עם אופי השימוש באינטרנט וניתן לזהות אצלו גרף שיפור תמידי. מנוע החיפוש של גוגל לומד היטב את המשתמשים ויודע להציע עבורם שירותי תרגום אופטימאליים. מעבר לכך, חברת גוגל משקיעה משאבים רבים בהמשך השדרוג והפיתוח של שירותי התרגום.

אלו המשתמשים העיקריים בשירותי תרגום של גוגל והצרכים המזוהים איתם:

  1. תלמידים וסטודנטים – קהל היעד הבולט ביותר של תרגום גוגל כולל תלמידים וסטודנטים. אם בעבר נאלצו התלמידים לבזבז זמן יקר על שיטוט בין דפי המילון, הרי שכיום הכל מונח מול העיניים שלהם ובתוך תיבת חיפוש מלבנית ונוחה. הצורך העיקרי הוא תרגום של ספרים, מאמרים, ממצאים וכדומה.
  2. גולשי אינטרנט – גולשים מן השורה נכנסים לעיתים קרובות אל שירותי התרגום של גוגל כאשר הם צורכים מידע מאתרים בשפות זרות. כך לדוגמא ניתן להשתמש בתרגום גוגל במקביל לשימוש בפייסבוק, או לבדוק מילים מסוימות במהלך צפייה בסרטוני יוטיוב, סרטים, סדרות וכדומה.
  3. גורמים מקצועיים – אי אפשר לבטל את התרגום של גוגל בתור שירות הפונה רק לצעירים או גולשים. גם גורמים מקצועיים המתנהלים מול קולגות במדינות זרות משתמשים בשירות הזה, בעיקר לצורך המרת שפה בתוך מסמכים רשמיים.

הגבלות הכלי

כל היתרונות של גוגל תרגום לא מונעים את העובדה שיש לו גם חסרונות. ראשית, מדובר על תרגום טכני שאינו יודע לזהות מגבלות אינטואיטיביות. תרגום של פסקאות שלמות או אפילו משפטים הוא כמעט בלתי אפשרי, בעיקר בשפות פחות נפוצות מאנגלית.

שנית, רמת האמינות של תרגום באמצעות כלי ממוחשב נמוכה ואין אחריות על התוצאות מבחינת המשתמש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *